پشتیبانی : 09146624346
سلام مهمان گرامی !
ورود
ثبت نام

آمار سایت

افراد آنلاین : 3 نفر
اعضای آنلاین : 0 نفر
بازدید امروز : 511 بازدید
بازدید دیروز : 143 بازدید
بازدید این هفته : 907 بازدید
بازدید هفته قبل : 2158 بازدید
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
< >



Google





در این سیستم که یک پروژه کاربردی میباشد و اساس آن همان کار سیستمهای حضور و غیاب و یا ورود و خروج میباشد.

به این صورت که به هریک از کارمندان شرکت و یا موسسه ای که قصد استفاده از این سیستم RFID را دارد یک عدد تگ (کارت) داده میشود و شخص صاحب کارت هر وقت که به ورودی شرکت رسید کارت خود را نزدیک دستگاه گیرنده میکند این دستگاه شماره سریال کارت را خوانده و آنرا با دیتابیس داخلی خود بررسی میکند در صورتی که شماره سریال در سیستم تعریف شده باشد یک رله خروجی را فعال میکند و آن رله به همان ترتیب برق تغذیه موتور درب برقی را راه اندازی کرده و درب ورودی برای ورود کارمند باز میشودو پس از عبور شخص درب مجددا بسته شده و منتظر وارد کردن کارت بعدی میشود.

مدار کامل RFID

به همین ترتیب میتوان از ورود و خروج افراد متفرقه بدون استفاده از نگهبان جلوگیری کرد و همینطور میتوان با همین روش زمان ورود و خروج اشخاص را نیز ذخیره کرد

مدار کامل RFID

نمونه کارت های شناسایی RFID

مدار کامل RFID

نمونه کارت های شناسایی RFID سویچی

همانطور که میدانید امروزه دیگر استفاده از ثبت حضور و غیاب کارمندان با روش های دستی مشکلات فراوانی دارد حال آنکه یک سیستم الکترونیکی هوشمند میتواند اینکار را در 24 ساعت شبانه روز و با دقت بسیار بالا انجام دهد.

نظایر این پروژه در بسیاری از مکانها از جمله در دانشگاه و اداره و شرکت محل کار خود حتما دیده اید.

در اینجا یک بحث امنیت نیز وجود دارد به این معنی که آیا امکان دارد شخصی شماره سریال شخص دیگری را از روشی خاص (هک) بدست آورد؟! و یک کارت به اصطلاح شاه کلید برای خود بسازد؟

جواب این سوال به طراحی سیستم RFID بستگی دارد بله بسیاری روشها برای نفوذ غیر مجاز چه از طریق ساختن شاه کلید و چه استفاده از باگ های موجود وجود دارد که البته در صورت استفاده از سیستم RFID هوشمند این نگرانی ها قابل رفع است.

در اینجا شما با سیستمی آشنا خواهید شد که کلیه عوامل مربوط به امنیت سیستم در آن رعایت شده و علاوه بر امکان ارائه آن به عنوان پروژه دانشگاهی قابلیت استفاده کاربردی آن در شرکت و اداره و یا حتی در داخل خانه شما نیز وجود دارد!

نحوه کار پروژه

دراین پروژه از ماژول EM-18 که با دقت و پایداری بالا میتواند کارت های معمولی و یا کارت های سویچی را تشخیص دهد استفاده شده است نحوه تعریف شماره سریال کارت ها در سیستم هم توسط خود کاربر انجام میشود

کلیدهای که روی برد قرار داده شده است امکان افزودن کارت جدید به سیستم و یا حذف کارتها یی که قبلا ذخیره شده اند را میسر کرده است.

مدار کامل RFID

برای این پروژه تحت دو کامپایلر Code Vision AVR کد ویژن و Bascom AVR بسکام و در میکروکنترلر AVR نوشته شده است که بنا به درخواست شما امکان تبدیل آن به سایر میکروکنترلرهای PIC و ARM و سایر کامپایلرها وجود دارد.

با خرید این پروژه مدار کامل آن به صورت راه اندازی شده و تست شده + سورس برنامه + سورس شبیه سازی پروژه در نرم افزار پروتیوس + سورس فایل مدارچاپی آلتیومPCB + فایل PDF راهنمای راه اندازی و استفاده از پروژه به همراه راهنمای برنامه میکروکنترلر برای شما ارسال خواهد شد.برای خرید پروزه اینجا کلیلک کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده برروی کلید G+1 کلیک کنید !

دانلود فایل های پروژه :

دانلود رایگان پروژه
فایل ضمیمه ای وجود ندارد
راهنمای پروژه
رمز فایل
www.pcenter.ir
نوشته شده در دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۵۸   توسط Admin   بازدید : 3747
نظر شما :
نام :
ایمیل :
(ایمیل نمایش داده نمیشود)
پیام شما :
شکلک ها :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
:Pa :*q :Ow :Be :Sr :?x

کد امنیتی :
برای تعویض عکس کلیک کنید


RSS Feed Site map